Obiekt ButtonWłaściwościKontrolka Button reprezentuje pojedynczy przycisk kolekcji Buttons na pasku narzędziowym - kontrolce ToolBar. Do każdego obiektu Button można dodać tekst lub obraz bitowy ze skojarzonej kontrolki ImageList i ustawić właściwości, aby zmienić wygląd i styl. W fazie projektowania należy użyć przycisków Insert Button i Remove Button na zakładce Buttons w Propetries Page kontrolki ToolBar, aby dodawać lub usuwać przyciski z kolekcji Buttons paska narzędziowego. W fazie wykonywania programu, można dodwać przyciski przez użycie metody Add kolekcji Buttons. W fazach projektowania i wykonywania programu można zmieniać właściwości Caption, Image, Value, MixedState i ToolTipText aby zmienić wygląd każdego obiektu Button. Jeżeli zostanie naciśnięty przycisk paska narzędziowego wywoływane jest zdarzenie ButtonClick kontrolki ToolBar z wybranym przyciskiem przekazanym jako parametr procedury obsługi zdarzenia. Aby zareagować na wciśnięcie przycisku należy wykorzystać właściwości Index lub Key oraz rozkaz Select Case, jak pokazuje przykład: Select Case Button.Key Case Is = "dodaj" 'wciśnięto Dodaj 'kod przycisk Dodaj Case Is = "usun" 'wciśnięto Usuń 'kod pzycisku Usuń Case Else 'przyciśnięto inny przycisk 'kod pozostałych przycisków End Select |
Właściwości:
na górę strony... |