Kontrolka StatusBarWłaściwości | Zdarzenia | Metody Kontrolka StatusBar udostępnia pasek statusowy, który zwykle znajduje się na dole formy rodzica i który może wyświetlać różne rodzaje informacji statusowych. Kontrolka StatusBar może być podzielona na maksymalnie 16 różnych obiektów typu Panel, które należą do kolekcji Panels. Kontrolka StatusBar zawiera obiekty Panel, z których każdy może zawierać tekst i/lub obraz graficzny. Właściwości pozwalają ustawić wygląd poszczególnych paneli. Można również wybrać jedną z siedmiu dostępnych wartości właściwości Style, które automatycznie wyświetlają różne informacje, jak np. datę, czas lub stan klawiatury. W fazie projektowania można tworzyć panele i dostosowywać ich wygląd przez użycie zakładki Panel w oknie Properties Page kontrolki StatusBar. W fazie wykonywania programu, obiekty Panel mogą być modyfikowane przez użycie różnych funkcji. Kontrolka StatusBar najczęściej wyświetla inofmacje o obiekcie, który jest oglądany na formie, informacje o składnikach tego obiektu, krótkie podpowiedzi dotyczące danego obiektu lub informacje o możliwych do wykonania operacjach. Zastosowanie kontrolki StatusBar z innymi kontrolkami, takimi jak ToolBar, pozwala na stworzenie wygodnego i ekonomicznego interface (wyglądu) aplikacji z widocznymi pomocami i informacjami. Kontrolka StatusBar jest częścią grupy kontrolek ActiveX, które znajdują się w pliku COMCTL32.OCX. Aby używać kontrolki StatusBar, należy dołączyć plik COMCTL32.OCX do projektu. Przy rozpowszechnianiu aplikacji należy instalować plik COMCTL32.OCX w folderze System sytemu Microstoft Windows (System32 w Windows NT). |
Właściwości:
na górę strony... Zdarzenia:
na górę strony... Metody:
na górę strony... |