Kontrolka UpDownWłaściwości | Zdarzenia | MetodyKontrolka UpDown posiada parę przycisków strzałek, przy pomocy których użytkownik może zwiększać lub zmniejszać wartość, na przykład przewijać pozycję lub wartość w powiązanej kontrolce. Dla użytkownika, kontrolka UpDown i powiązana z nią kontrolka, wyglądają zwykle jak jedna kontrolka. Powiązana kontrolka może być dowolną kontrolką, która może być dołączona do kontrolki UpDown poprzez właściwość BuddyControl, i zwykle wyświetla ona dane, w takich kontrolkach jak TextBox lub CommandButton. Przy ustawieniu właściwości AutoBuddy, kontrolka UpDown, automatycznie używa kontrolki, poprzedniej w kolejności przełączania tab, jako kontrolki powiązanej ze sobą. Jeżeli nie ma poprzedniej kontrolki w kolejności przełączania tab, kontrolka UpDown użyje następną dostępną kontrolkę w kolejności przełączania tab, jako kontrolkę powiązaną ze sobą. Innym sposobem na powiązania kontrolki, jest ustawienie właściwości BuddyControl. W czasie projektowania, gdy obie właściwości AutoBuddy i BuddyControl są ustawione, kontrolka powiązana jest automatycznie łączona i dopasowywana do kontrolki UpDown. Przez właściwość Alignment kontrolka UpDown może być ustawiana po lewej lub prawej stronie kontrolki z nią powiązanej. Właściwości Increment, Min, Max, i Wrap określają jak zmienia się właściwość Value kontrolki UpDown, gdu użytkownik klika przyciski na kontrolce. Na przykład, jeżeli chce się aby wartości były wielokrotnościami 10, i w zakresie od 20 do 80, to ustawia się odpowiednio właściwości Increment, Min i Max na 10, 20 i 80. Właściwość Wrap pozwala na zmianę właściwości Value rosnąco od wartości Min do Max, lub odwrotnie. Kontrolka UpDown bez powiązanej z nią kontrolki działa jak pasek przewijania. Kontrolka UpDown jest odpowiednikiem kontrolki Spin Button Visual Basic'a 4.0. |
Właściwości:
na górę strony... Zdarzenia:
na górę strony... Metody:
na górę strony... |