Rozkaz ErrorInstrukcja Error symuluje wystąpienie błędu.Składnia rozkazu Error: Error NumerBłędu Argument (wymagany) NumerBłędu może być numerem błędu z zakresu 0-65,535, który odpowiada ustawieniu właściwości Number obiektu Err. W kodzie programu, szczególnie kiedy tworzony jest obiekt, można użyć metody Raise obiektu Err w celu generowania błędów w czasie wykonania programu. Jeżeli NumerBłędu jest zdefiniowany, instrukcja Error włącza obsługę błędu, dopiero wówczas gdy właściwości obiektu Err są ustawione na następujące wartości:
Jeżeli nie istnieje żadna obsługa błędu, albo nie jest włączona, wiadomość błędu jest tworzona i wyświetlana z właściwości obiektu Err. Przykład użycia instrukcji Error do symulowania błędu numer 11: On Error Resume Next 'wstrzymuje obsługę błędu Error 11 'Symuluje błąd dzielenia przez zero Rozkazy On Error i Resume zostały opisane w innej części kursu. na górę strony... |