Właściwość LinkMode
Właściwość LinkMode ustala lub zwraca typ połączenia używanego przy konwersacjach DDE (Dynamicznej Wymiany Danych) i aktywuje połączenie:
Kontrolki - pozwala kontrolce-celowi na formie Visual Basic zainicjować konwersację określoną przez właściwości LinkTopic i LinkItem.
Form - pozwala aplikacji-celowi zainicjować konwersację z formą-źródłem Visual Basic według ustawień wyrażenia application|topic!item aplikacji-celu.
Składnia właściwości LinkMode:
obiekt.LinkMode [= Wartość]
Składnia właściwości LinkMode składa się z części:
obiekt |
obiekt który wykorzystuje właściwość LinkMode, dostępny na liście |
Wartość |
Wyrażenie numeryczne określające typ połączenia |
Wartości i stałe dostępne dla argumentu Wartość:
Stała |
Wartość |
Opis |
Kontrolki używane jako cel konwersacji DDE |
vbLinkNone |
0 |
(Domyślne) brak współdziałania DDE |
vbLinkAutomatic |
1 |
Automatyczne - Kontrolka cel jest automatycznie uaktualniana za każdym razem, gdy zmienią się połączone dane |
vbLinkManual |
2 |
Ręczne - Kontrolka cel jest uaktualniana tylko, gdy zostanie wywołana metoda LinkRequest |
vbLinkNotify |
3 |
Informowanie - Gdy dane połączone się zmienią to generowane jest zdarzenie LinkNotify, a kontrolka cel jest uaktualniana tylko, gdy zostanie wywołana metoda LinkRequest |
Formy używane jako źródła konwersacji DDE |
vbLinkNone |
0 |
(Domyślne) brak współdziałania DDE. Aplikacja-cel nie może zainicjować konwersacji z formą-źródłem, aplikacja nie może przesłać danych do formy. Jeżeli właściwość LinkMode zostanie ustawiona na 0 (None) w fazie projektowania, to nie można jej zmienić na 1 (Source) w czasie wykonywania programu |
vbLinkSource |
1 |
źródło - pozwala kontrolkom Label, PictureBox, TextBox na formie dostarczać dane do aplikacji-celu, która ustanowiła konwersacją DDE z formą. Jeżeli połączenie istnieje, Visual Basic automatycznie informuje cel kiedy zawartość kontrolek się zmieni. Dodatkowo, aplikacja-cel może przesłać dane do kontrolek Label, PictureBox, TextBox na formie. Jeżeli właściwość LinkMode jest ustawiona na 1 (Source) w fazie projektowania, można ją zmienić w czasie wykonywania programu na 0 (LinkMode) i odwrotnie.
|
Dodatkowe warunki stosowane dla właściwości LinkMode:
- Ustawienie właściwości LinkMode na wartość niezerową dla kontrolki celu powoduje, że Visual Basic inicjuje konwersację DDE określoną przez właściwości LinkTopic i LinkItem, źródło uaktualnia kontrolkę odpowiednio do typu połączenia (automatyczne, ręczne, informowanie)
- Jeżeli aplikacja źródło przerwie konwersację z kontrolką-celem, wartość właściwości LinkMode kontrolki zostanie ustawiona na 0 (None)
- Jeżeli właściwość LinkMode formy zostanie ustawiona na 0 (None) w fazie projektowania, to nie można jej zmienić w czasie wykonywania programu. Jeżeli forma ma brać udział w DDE jako źródło, należy ustawić właściwość LinkMode na 1 (Source) w fazie projektowania. Można ją potem zmieniać w czasie wykonywania programu
Trwałe połączenie w fazie projektowania przez użycie polecenia Paste Link z menu Edit również ustawia właściwości LinkMode, LinkTopic i LinkItem. Tworzy to połączenie, które jest zapisywane z formą. Za każdym razem, gdy forma jest ładowana, Visual Basic próbuje ponownie ustanowić konwersację.
Przykład użycia właściwość LinkMode:
' wyłączenie ewentualnego połączenia
Text1.LinkMode = 0
' ustawienie aplikacji i tematu połączenia
Text1.LinkTopic = "Excel|Arkusz1"
' ustawienie elementu połączenia
Text1.LinkItem = "W1K1"
' ustawienia połączenia na automatyczne
Text1.LinkMode = 1
Przykład wyłącza ewentualne połączenie kontrolki Text1 i ustanawia nowe połączenie z komórką W1K1 arkusza Arkusz1 Microsoft Excel. Wartość tej komórki będzie się pojawiać w kontrolce Text1.
Lista obiektów wykorzystujących właściwość LinkMode:
Form
Label
MDIForm
PictureBox
TextBox
|