Zdarzenie KeyDown, KeyUpZdarzenia KeyDown i KeyUp są generowane po naciśnięciu i po zwolnieniu klawisza. Zdarzenia są wykonywane na rzecz obiektu, który jest aktualnie wyróżniony. Składnia: Private Sub Form_KeyDown (Kod As Integer, Stan As Integer) Private Sub obiekt_KeyDown ([Indeks As Integer,] Kod As Integer, Stan As Integer) Private Sub Form_KeyUp (Kod As Integer, Stan As Integer) Private Sub obiekt_KeyUp ([Indeks As Integer,] Kod As Integer, Stan As Integer) Składnia zdarzeń KeyDown, KeyUp składa się z następujących części:
Dla obu zdarzeń, obiekt który jest wyróżniony odbiera wszystkie uderzenia w klawisze. Forma może zostać wyróżniona, tylko jeżeli nie posiada widocznych i dostępnych elementów sterujących. Chociaż zdarzeń KeyDown i KeyUp można używać do większości klawiszy, to są też klawisze, dla których zdarzenia te są szczególnie przydatne:
Procedur zdarzeń KeyDown i KeyUp są używane, jeżeli trzeba zareagować na przyciskanie i zwalnianie klawiszy. KeyDown i KeyUp nie są wywoływane dla:
KeyDown i KeyUp interpretują dużą i małą literę każdego znaku, przez rozróżnienie dwóch argumentów: Kod, rozróżnia tylko fizycznie klawisz (tak więc zwraca "A" i "a" jako ten sam klawisz), natomiast Stan rozróżnia stan typu Shift+klawisz i dlatego zwraca obydwa "A" i "a". Jeżeli potrzebne jest przetestowanie argumentu Stan, można użyć stałych Stan, które definiują bity tego argumentu. Stałe mają następujące wartości:
Jeżeli właściwość KeyPreview jest ustawiona na True, forma odbiera te zdarzenia przed elementami sterującymi. Właściwość KeyPreview używana jest do tworzenia ogólnych układów korzystania z klawiatury. Lista obiektów wykorzystujących zdarzenie KeyDown, KeyUp: Animation CheckBox ComboBox CommandButton DBCombo DBGrid DBList DirListBox DriveListBox FileListBox Form HScrollBar ListBox OLEContainer OptionButton PictureBox PropertyPage Slider SSTab TabStrip TextBox UserControl UserDocument VScrollBar |