Kontrolka OLEWłaściwości | Zdarzenia | MetodyKontrolka OLE pozwala na dodawanie wstawialnych obiektów, do form w aplikacjach Visual Basic. Przy pomocy kontrolki OLE można:
Gdy przesuwa się kontrolkę OLE na formie przy użyciu metody ObjectMove, to po przesunięciu wartości właściwości Height i Width obiektu, mogą być nieco inne. Jest to spowodowane tym, że parametry metody ObjectMove są wartościami w pikselach zamienionymi na wartości aktualnie ustawionego trybu skalowania formy. Konwersja z pikseli na twipsy i odwrotnie, nie zawsze daje identyczne wartości. Używanie rozwijanego menu kontrolki OLE Za każdym razem, gdy jest rysowana kontrolka OLE na formie, wyświetlane jest okienko dialogowe Insert Object. Używa się tego okienka do stworzenia połączenia do obiektu, lub obiektu zakorzenionego. Jeżeli wybierze się Cancel, żaden obiekt nie jest wstawiany. W czasie projektowania, aby wyświetlić rozwijane menu kontrolki OLE, należy kliknąć prawy przycisk myszy na kontrolce. Polecenia wyświetlane na tym menu zależą od stanu kontrolki OLE, jak pokazuje tabela:
Kontrolka OLE w tym samym czasie może zawierać tylko jeden obiekt. Można stworzyć połączenie do obiektu, lub zakorzeniony obiekt, na kilka sposobów:
Listę dostępnych dla aplikacji klas można otrzymać, przez zaznaczenie właściwości Class w oknie właściwości i kliknięcie przycisku właściwości. Okienko dialogowe Insert Object nie wyświetla listy nazw klas. To okienko dialogowe wyświetla nazwy bardziej zrozumiałe, dla użytkownika, dla każdej klasy obiektu, które są dłuższe i łatwiejsze do zrozumienia. |
Właściwości:
na górę strony... Zdarzenia:
na górę strony... Metody:
na górę strony... |