PoprzedniaWyżejGłównaSpis treściIndex hasełZnajdźBokGora
BokGora

Google
 

Zdarzenie KeyPress


Zdarzenie KeyPress jest generowane po naciśnięciu i zwolnieniu klawisza. Po wykonaniu takiej operacji zdarzenie jest wykonywane na rzecz obiektu, który jest aktualnie wyróżniony.

Składnia:

Private Sub Form_KeyPress (ZnakAscii As Integer)
Private Sub obiekt_KeyPress ([Indeks As Integer,] ZnakAscii As Integer)


Składnia zdarzenia KeyPress składa się z następujących części:
obiekt obiekt, który wykorzystuje zdarzenie KeyPress, dostępny na liście
Indeks Argument określający element sterujący w tablicy elementów sterujących.
ZnakAscii Argument określający standardowy kod ASCII wybranego klawisza. ZnakAscii jest podany przez referencję, zmienianie go powoduje wysyłanie różnego znaku do obiektu. Zmienienie ZnakAscii na 0, anuluje przyciśnięcie klawisza i obiekt nie odbierze żadnego znaku.


Zdarzenie to odbierze obiekt, który jest wyróżniony. Forma może otrzymać to zdarzenie, jeżeli nie posiada widocznych i dostępnych elementów sterujących lub jeżeli właściwość KeyPreview jest ustawiona na True. Zdarzenie KeyPress może dotyczyć każdego drukowalnego znaku klawiatury, klawisza CTRL połączonego ze znakiem alfabetu lub jakimś specjalnym znakiem, a także klawiszy ENTER lub BACKSPACE. Procedura zdarzenia KeyPress jest użyteczna do przechwytywania uderzeń w klawisze wprowadzone w kontrolkach TextBox lub ComboBox. To pozwala natychmiast sprawdzić prawdziwość uderzeń w klawisze lub formatować znaki w trakcie pisania.
Można konwertować argument ZnakAscii na znak używając wyrażenia:

Chr(ZnakAscii)

Można także tłumaczyć znak na numer ANSI, żeby element sterujący mógł go zinterpretować, używając do tego wyrażenia:

ZnakAscii = Asc(Znak)

Procedury zdarzeń KeyDown i KeyUp używane są do rozpoznawania każdego uderzenia w klawisz nie rozpoznanego przez KeyPress, takich jak klawisze funkcyjne, klawisze edycjyjne, klawisze nawigacyjne lub każda kombinacja tych klawiszy. W odróżnieniu od zdarzeń KeyDown i KeyUp, KeyPress nie sygnalizuje fizycznego stanu klawiatury, zamiast tego przyjmuje znak.

KeyPress interpretuje dużą i małą literę każdego znaku jako oddzielne kody klawiszy, czyli jako dwa oddzielne znaki. KeyDown i KeyUp interpretują dużą i małą literę każdego znaku, przez rozróżnienie dwóch argumentów: Kod, rozróżnia tylko fizycznie klawisz (tak więc zwraca "A" i "a" jako ten sam klawisz), natomiast Stan rozróżnia stan typu Shift+klawisz i dlatego zwraca obydwa "A" i "a".
Jeżeli właściwość KeyPreview ma wartość True forma otrzymuje zdarzenie przed kontrolkami.
Właściwość KeyPreview używana jest do tworzenia ogólnych układów korzystania z klawiatury.

Numer ANSI dla kombinacji kalwiatury CTRL+@ jest 0.Ponieważ Visual Basic rozpoznaje wartość ZnakAscii 0, jako pusty łańcuch (""), należy unikać używania CTRL+@ w aplikacjach.


Lista obiektów wykorzystujących zdarzenie KeyPress:
CheckBox
ComboBox
CommandButton
DBCombo
DBGrid
DBList
DirListBox
DriveListBox
FileListBox
Form
HScrollBar
ListBox
OLEContainer
OptionButton
PictureBox
PropertyPage
Slider
SSTab
TabStrip
TextBox
UserControl
UserDocument
VScrollBar

na górę strony...


Google
 
Poprzednia | Wyżej | Strona główna | Spis treści | Index haseł | Opis VB

BokDol
PoprzedniaWyżejGłównaSpis treściIndex hasełZnajdźBokGora
BokGora